b Süleyman I. (ca. 1494 – 1566)
- —
- Solymannus | Suleiman der Prächtige | Solylmann | Solimanno | Solimannus
- 1520–1566 Sultan des Le Geographicumh Territorium: Osmanisches Reich Osmanischen Reichs
- Sultan
- 118619993
Zitate
Zwinger, Theatrvm Hvmanae Vitae 5 [1586], S. 1284 [recte: 1294]:
Lb PersonSüleyman I. (ca. 1494 – 1566) Solymannus Turcarum Imperator, cùm a Rege Lb PersonFrançois I. (1494–1547) Francisco I. Gallorum, peritissimos in omni genere Musicae artifices dono accepisset, illis primò summoperè delectatus fuit. Mox cùm Le Geographicumf Ort: Konstantinopel Constantinopoli summo studio populum ad audiendum concurrere, & earum artium disciplinam affectare cerneret: ueritus ne animi ciuium effeminarentur, instrumentis omnibus confractis, & igni absumtis, musicos ipsos Gallo remisit. Carent omnino Turcae musicis instrumentis, bellicis tantùm tympanis etiam in nuptiis utentes. Cauit enim perfidus Mahometus omnia ea, quae animos excitare & emollire possent: uinum, musicam, artes denique omnes liberales.
Orgelpredigten: Vlmische Orgel Predigt (Ulm 1624)
Beyerlinck, Magnum Theatrum 5 (1665), S. 814:
Lb PersonSüleyman I. (ca. 1494 – 1566) Solymannus Turcarum Imperator, cùm a Rege Lb PersonFrançois I. (1494–1547) Francisco I. Gallorum, peritissimos in omni genere Musicae artifices dono accepisset, illis primò summoperè detrectatus fuit. Mox cùm Le Geographicumf Ort: Konstantinopel Constantinopoli summo studio populum ad audiendum incurrere, & earum artium disciplinam affectare cerneret: Veritus ne animi ciuium effeminarentur, instrumentis omnibus confractis, & igni absumptis, Musicos ipsos Gallo remisit. Carent omnino Turcae Musicis instrumentis, bellicis tantùm tympanis etiam in nuptiis vtentes. Canit enim perfidus Mahometus omnia ea, quae animos excitare & emollire possent: vinum, Musicam, artes denique omnes liberales.
Orgelpredigten: Gott und Gnug (Meißen 1681) ; Organo-Praxis Mystica (Görlitz 1689)
Quellen und Literatur
- Zwinger, Theodor: Theatrvm Hvmanae Vitae Theodori Zuingeri Bas[isliensis] Tertiatione. Nouem Volvminibvs locupletatum, interpolatum, renouatum. Cum tergemino Elencho, Methodi scilicet, Titulorum & Exemplorum, 5, Basel: Episcopius, [1586], S. 1284 [recte: 1294]
- Praetorius, Michael: Syntagmatis Musici Michaelis Praetorii C. Tomus Secundus De Organographia. Darinnen Aller Musicalischen Alten vnd Newen, sowol Außländischen, Barbarischen, Bäwrischen vnd vnbekandten, als Einheimischen, Kunstreichen, Lieblichen vnd bekandten Instrumenten Nomenclatur, Intonation vnnd Eigenschafft, sampt deroselben Justen Abriß vnd eigentlicher Abconterfeyung: Dann auch Der Alten und Newen Orgeln gewisse Beschreibung, Manual- vnnd PedalClavier, Blaßbälge, Disposition vnd mancherley Art Stimmen, Wolfenbüttel: Elias Holwein, 1619, Widmung, Bl. 4r
- Beyerlinck, Laurens: Magnvm Theatrvm Vitæ Hvmanæ: Hoc Est Rervm Divinarvm, Hvmanarvmqve Syntagma Catholicvm, Philosophicvm, Historicvm, Et Dogmaticvm Ad normam Polyantheæ vniuersalis dispositum. Tomus Quintus: Contines Literas M, N, O, Lyon: Huguetan & Ravaud, 1665, S. 814
Portaldaten
Dieser Datensatz ist in folgenden Einträgen des Portals verknüpft:
-
Bucher, Christoph Friedrich: Gott und Gnug (Meißen 1681)
Dieterich, Conrad: Vlmische Orgel Predigt (Ulm 1624)
Fetter, Michael: Organo-Praxis Mystica (Görlitz 1689)
Roscher, Samuel: Organum Mysticum (Dresden 1686)
Empfohlene Zitierweise
DFG-Projekt »Orgelpredigt«. Digitale Edition, https://orgelpredigt.ur.de/E010918 (Version 1.00 vom 31. Januar 2020). DOI: 10.5283/orgelpr.portal
Letzte Änderung dieses Dokuments am 7. Dezember 2020.
Wenn Ihnen auf dieser Seite ein Fehler oder eine Ungenauigkeit aufgefallen ist, so bitten wir um eine kurze Nachricht an orgelpredigt@ur.de